Friday, October 21, 2011

SGS II

Dah 2 minggu aku tidur lambat, 2-3 pagi baru tidur. Ni gara-gara ter-excited dengan toy baru & pelajaran baru.


Sebenarnya wife yang nak tukar hp lain, lepas beli dia dengan baik hatinya bagi aku try dulu, try punya try last-last haa.. jadi aku punya terus lah. Jadi dia kena beli yang lain lah. hiihihi.



Selamat tinggal Norkiah X6 & Norkiah E90. Akan terus disimpan buat kenangan.



Tapi tak puas hati jugak, apasal wife punya ada tulis 1.2GHz kat kotak? Beza beli beberapa hari je.. Demnn.



Mula-mula pakai memang buat sakit hati sebab aku ni tak reti nak pakai touch screen. SMS lambat & selalu salah taip, esp. masa driving lagi la payah. Tapi aku gagah jugak la mencuba biasakan semua tu gara2 excited nak belajar benda baru.. programming java for android!.


  Memang aku zero pasal android ni. Ni lah yang membuatkan aku tido 2-3 pagi. Tapi hasilnya.. start from day 1 lagi aku dah jumpa macam2 benda yang boleh dibuat dengan android ni membuatkan semakin hari semakin terhasillah program aku ni. Walaupun aku tau program yang aku buat ni tak la canggih mana pun sampai boleh letak kat MARKET dan charged USD1-2, tapi rasa puas tu memang ada lah sebab hasil kerja sendiri dan explore sendiri. Program yang aku buat ni pun tak lari pun dari projek aku sekarang... Maybe nanti kalau dah ready, aku publish la. Antara screen shot apps aku ni:



Sebenarnya ni sepupu aku, baru je konvo UPM minggu ni. Utk data testing, aku pakai id dia kira ok la tuu..
Banyak lagi features2 yang ada dalam fikiran aku ni.. nanti explore lagi.

0 comments:

 | 

MyGear

MyBlogList I

MyBlogList II

MyBlogList III

  • Salam - Macam dah ada banyak masa nak beramah-mesra dengan makhluk bumi macam dahulu kala. Assalamualaikum semua!
    7 years ago
  • Rahsia Burung Helang - Korang perasan tak, setiap kali kita tengok gambar burung helang ini, mesti gambar dia diambil dari posisi tepi. Bukan dari posisi depan. Perasan tak? Haa....
    8 years ago
  • Salam 2016 - Salam Jumaat untuk semua. Jumaat pertama pada hari pertama untuk tahun 2016 Semoga kita semua terus positif, ceria dan sihat selalu ye
    8 years ago
  • Senai–Desaru Bridge - The tolled expressway is a combination of a four-lane dual carriageway (Senai-Cahaya Baru section) and a two-lane single carriageway (Cahaya Baru-Penawa...
    11 years ago

MyFollowers

MyWishList

  • http://www.bloggerplugins.org
  • CPL/ND8 ---> DONE
  • Tokina 11-16mm ---> DONE
  • LEP4 ---> DONE!
  • ASBMX ---> IN PROGRESS
  • Bali
  • D700
  • Nikkor 70-200f2.8
  • C200

About This Blog

MyFacebookPhotos


  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP