Monday, June 28, 2010

Let's Go To The Zoo (Part I)

Jom ke Zoo Negara. Dekat je dengan rumah mak aku kat Gombak tu. Kami sampai dalam pkl 11AM. Tiketnya.. makk aii, mahal gilak. Dewasa RM25-35/seorang. Kanak2 RM16-18/seorang (kalau tak silap). RM35 tu kalau nak masuk tengok rama2 & serangga sekali. Dah sampai ni, redah je lah. Hmm..kos nak bagi makan binatang2 ni memang mahal la kan.. Kalau sorang masuk bayar RM1, susah la jugak zoo ni nak maintain..


Nikon D90 + Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro
No Flash | Focal Length : 195mm @ f/5.6 | Exposure Time : 1/4000 sec | ISO-640



Nikon D90 + Tamron AF18-250mm F3.5-6.3 LD ASPHERICAL (IF) MACRO
No Flash | Focal Length : 85mm @ f/5.6 | Exposure Time : 1/180 sec | ISO-2000


Gambar banyak jugak aku ambik.. beratus2. Iye lah.. masuk dah la mahal. Aku tak mau keluar selagi tak pusing habis. hahaha.. Kat sini aku letak 2 keping je lah dulu.. Entry lain kali aku letak lagi kalau aku rasa aku nak letak. Akhirnya kami balik pkl 4 petang. Letihh menapak jauh dalam zoo tu.


0 comments:

 | 

MyGear

MyBlogList I

MyBlogList II

MyBlogList III

  • Salam - Macam dah ada banyak masa nak beramah-mesra dengan makhluk bumi macam dahulu kala. Assalamualaikum semua!
    6 months ago
  • Rahsia Burung Helang - Korang perasan tak, setiap kali kita tengok gambar burung helang ini, mesti gambar dia diambil dari posisi tepi. Bukan dari posisi depan. Perasan tak? Haa....
    1 year ago
  • Salam 2016 - Salam Jumaat untuk semua. Jumaat pertama pada hari pertama untuk tahun 2016 Semoga kita semua terus positif, ceria dan sihat selalu ye
    1 year ago
  • Senai–Desaru Bridge - The tolled expressway is a combination of a four-lane dual carriageway (Senai-Cahaya Baru section) and a two-lane single carriageway (Cahaya Baru-Penawa...
    4 years ago

MyFollowers

MyVisitors

MyWishList

  • http://www.bloggerplugins.org
  • CPL/ND8 ---> DONE
  • Tokina 11-16mm ---> DONE
  • LEP4 ---> DONE!
  • ASBMX ---> IN PROGRESS
  • Bali
  • D700
  • Nikkor 70-200f2.8
  • C200

About This Blog

MyFacebookPhotos


  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP